Klubový pokec na téma havarijních situací
28. 2. 2017
Cílem preventivního programu bylo klientům vysvětlit, jak se zachovat při NOUZOVÝCH A HAVARIJNÍCH SITUACÍCH.
Akce byla zaměřena na získání nových informací, zkušeností, podporu orientace v prostředí, získání všeobecného přehledu, zlepšení komunikace… Nové podněty uspokojují potřeby stimulace a sounáležitosti. Rozvíjeli jsme empatii, porozumění, snažili jsme klienty zplnomocnit…
Zaměřili jsme se na několik okruhů: důležitá telefonní čísla, výpadek proudu, požár, prasklé potrubí, rozbité okno, únik plynu, kolaps PC, porucha topení, výskyt mravenců nebo jiného hmyzu, klienti zneužijí hasicí přístroj, fyzická nebo psychická újma, rvačka klientů, opilost, intoxikace, vloupání/krádež/neuposlechnutí pokynů pracovníků-odmítnutí opustit budovu, bouřka, krupobití, ledovka.
Děti byly velmi aktivní a navrhovaly spoustu strategií při řešení konkrétních problémů. Zamýšlely se, jak vyřešit jaký problém. Ne vždy odpovídali zcela správně, ale uměly by si se situací teoreticky poradit. Důležitá telefonní čísla znali skoro všichni.
Za Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
Veronika Vašíčková
Projekt je realizován za finanční podpory statutárního města Ostravy a Moravskolezského kraje.