Sociální poradna v roce 2012

Sociální poradna poskytovala odborné sociální poradenství opět i po celý rok 2012. V tomto roce bylo poskytnuto poradenství 115 klientům, což je oproti roku 2011 pokles. Naopak se ale zvýšil počet konzultací, z čehož vyplývá, že poradnu navštěvovalo více klientů opakovaně. Předpokládáme, že tento jev svědčí o spokojenosti klientů.

Nejčastějšími oblastmi poradenství bylo poradenství v oblasti financí, konkrétně pomoc s řešením dluhů, tvorba finančních rozpočtů nebo pomoc s hospodařením. Druhou výraznou oblastí poradenství byla oblast rodiny a mezilidských vztahů. Zde se konkrétně jednalo o řešení sousedských neshod, vyslechnutí a pomoc při řešení partnerských potíží nebo problémů s dětmi. Třetí nejvyužívanější oblastí poradenství pak byla oblast zaměstnanosti. Klienti nejčastěji potřebovali pomoc s vyhledáváním pracovních nabídek, úpravou životopisu nebo s přípravou na pohovor.

V roce 2012 se sociální pracovnice vzdělávala v dlouhodobém kurzu Právo a bydlení. Také absolvovala kurz Finanční vzdělávání pro mládež, kde získala zkušenosti s tím, jak pomáhat mládeži v otázkách financí a peněz  (poradnu totiž mohou navštěvovat klienti  již od 15 let).