Srovnání předškolního klubu ve Vesničce soužití a v Horizontu

Ve vesničce soužití a na Horizotu byla na praxi studentka 1. ročníku Mezinárodní sociální a humanitární práce. Měla možnost se zúčastnint předškolních klubů v obou zařízeních a porovnat jejich činnosti.

Jsem studentka 1. ročníku Mezinárodní sociální a humanitární práce. Ráda bych srovnala postřehy, přístup práce atd. v Předškolním klubu ve VS a na Horizontu. V předškolním klubu VS jsem byla většinu mé praxe. Do předškolního klubu děti chodily od půl osmé a celý den měly naplánovaný. Po chvíli hraní začalo tzv. komunikační kolečko. Zde se děti učily novým věcem (básničky, zvířata, dopravní prostředky…) aby se připravily na vstup do školy. Poté děti posvačily. Každý den děti vyplňovaly různé pracovní listy, jejichž témata se odvíjela od komunikačního kolečka. Než se pustila pohádka, tak se s dětmi povídá, co se jim za celý den líbilo nejvíc. Pak následovala slíbená pohádka. Předškolní klub Horizont jsem bohužel navštívila jen jednou. Zde děti mají příchod ve stejný čas, ale nemají zde pevný denní řád. Děti si většinu času hrají, ale většina dětí má zájem o rozvíjení svých schopností různými pracovními listy. Po asi dvou hodinách hraní jsme se vypravili na dětské hřiště, kde následovala i svačinka. Po krásném odpoledni jsme se vraceli zpět, kde už si rodiče vyzvedávali své děti.

Jako největší rozdíl mezi VS a Horizontem vidím to, že i když děti na Horizontu nemají nějaký pevný denní řád, jak se budou vzdělávat, co se bude dělat atd. děti jsou na vyšší úrovni než na VS. Děti byly schopny poznat veškeré zvířátka, dopravní prostředky, stromy atd.  Dalším rozdílem byla výchova. Na VS jsou děti naučeny uklízet si své hračky. Automaticky po sobě vše uklidí. Na Horizontu to zvládne jen pár dětí.