SOCIÁLNĚ AKTIVIZAČNÍ SLUŽBY PRO RODINY S DĚTMI

Poslání

Posláním sociálně aktivizační služby Horizont od poskytovatele Diecézní charita ostravsko-opavská je sociálně aktivizační podpora rodin s nezletilými dětmi z lokality Ostrava-Kunčičky a přilehlého okolí v dlouhodobě nepříznivé situaci, ohrožující zdravý vývoj dětí. Záměrem je zlepšení životní situace rodin, prostřednictvím podpory jejich dovedností.  Podpora probíhá v terénu a v prostorách služby v pracovní dny. 

Cíle služby

Při stanovení cílů sociální služby je důraz kladen na aktivní spolupráci s klienty, tak aby naplňovaly především jejich potřeby. Snažíme se o dlouhodobou a intenzivní spolupráci, aktivizaci a podporu celého rodinného systému. Pracujeme s vnitřní motivací klientů a zapojujeme do spolupráce další odborníky, využíváme metody case managementu, rozšiřujeme sociální sítě klientů. 

  1. Rodič podporuje dítě ve vzdělávání a dítě prospívá ve škole.
  2. Rodina má zdravé rodinné vazby.
  3. Rodič má stabilní příjmy a plní své finanční závazky.
  4. Rodina má stabilní bydlení.
  5. Rodina má zajištěnou lékařskou péči.

Cílová skupina

Rodiny s nezletilými dětmi, které čelí dlouhodobé nepříznivé životní situaci ohrožující zdravý vývoj dítěte, kterou rodiče nedokáží překonat sami bez pomoci. Jedná se například o špatné bytové podmínky, nezaměstnanost, nedostatek financí, dluhy, náročné školní situace, výchovné problémy a jiné. Služba je určena například i pěstounským rodinám, těhotným ženám, rodičům samoživitelům, rodičům, kteří mají děti umístěné v dětském domově.   

Okruh osob se specifickými potřebami, kterým službu poskytujeme za určitých podmínek: 

  • Osobám, které z důvodu smyslového nebo mentálního postižení nekomunikují běžným způsobem,poskytujeme službu jen v případě, že mají k dispozici doprovod/tlumočníka.
  • Cizincům, kteří nekomunikují českým nebo slovenským jazykem,poskytujeme službu jen v případě, že mají k dispozici doprovod/tlumočníka.
  •  Osobám s omezením pohybu poskytujeme služby pouze v terénu, prostory organizace nejsou bezbariérové.


Kapacita služby

  • Maximální kapacita terénní služby 5 rodin. V době poskytování služby ambulantní formou, je maximální kapacita terénní služby 2 rodiny. Mimo tuto dobu je maximální terénní kapacita 5 rodin.

  • Aktuální kapacita ambulantní služby Holvekova 6 dětí (případně s rodiči).

  • Aktuální kapacita ambulantní služby Škrobálkova 1 rodina.

 Zásady poskytování sociální služby

  • Službu poskytujeme bezplatně.
  • Služba je dobrovolná, klient sám rozhoduje, zda bude službu využívat, spolupráci se službou může kdykoliv ukončit.
  • Používáme partnerský přístup.
  • Aktivně zapojujeme klienta do řešení situace.
  • Přistupujeme ke klientům individuálně a zohledňujeme jejich konkrétní potřeby a životní situace.
  • Jsme diskrétní a dodržujeme mlčenlivost, nesdělujeme osobní a citlivé údaje klientů jiným osobám.
  • Respektujeme práva klientů – dodržujeme lidská a občanská práva, pracujeme v souladu s Etickým kodexem sociálního pracovníka.
  • Jednáme s klienty s úctou a respektem.

S čím můžeme pomoci

    • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti – např. podpora komplexního rozvoje dětí, nácviku rodičovských kompetencí apod.
    • Sociálně terapeutické činnosti – např. podpora samostatné komunikace rodičů s institucemi.
    • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím – např. doprovod k lékaři, na úřad apod.
    • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí  - např. hledání a udržení bydlení, pomoc při vyřízení sociálních dávek apod.

Ambulantní forma služby

Škrobálkova 540/35                                                             Holvekova 240/44

Pondělí:    9:00 – 12:00 /13:00 – 16:00                    Po, út, st:        7:30 –11:00*

Středa:      9:00 – 12:00                                                                                                                             

*Pracoviště Holvekova je určeno převážně pro pracovně výchovnou činnost s dětmi. V období letních prázdnin se provozní doba mění na 1x týdně, středa: 7:30 – 11:00.

Terénní forma služby

Pondělí-čtvrtek:  8:00 – 18:00

Pátek:                 8:00 – 13:00*

*Jindy na základě předchozí domluvy mezi klientem a pracovníkem. Četnost návštěv i jejich délka se odvíjí od individuálních potřeb klientů.

Kontakty

Vedoucí služby

Tato služba je realizována díky finanční podpoře Statutárního města Ostrava Moravskoslezského kraje a díky podpoře městského obvodu Slezská Ostava.

 

logo_cesky [Převedený]

 

SLEZSKÁ