Počet klientů Sociální poradny se zdvojnásobil

Sociální poradna ve Vesničce soužití zaznamenala v roce 2011 nárůst osob, které potřebují pomoci v jejich tíživé situaci.

Sociální poradna zaznamenala v roce 2011 nárůst osob, které potřebují pomoci v jejich tíživé situaci.

Nejčastěji se zájemci o službu obraceli na sociální pracovnici s problematikou bydlení (především vyhledání krizového bydlení). Na tuto situaci zareagovala Vesnička soužití rozšířením Sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi o program Šance domova.

Další častou oblastí poradenství byla zadluženost a finanční situace rodiny. Sociální pracovnice pomáhala klientům komunikovat s věřiteli, vytvořit si vlastní rodinný rozpočet nebo také sepsat návrhy na povolení oddlužení. Na téma zadluženost se sociální pracovnice zúčastnila během roku několika školení.

Oproti roku 2010 radikálně stouplo poradenství také v oblasti rodiny a mezilidských vztahů. Klienti se obraceli na sociální pracovnice při problémech s partnerem nebo dětmi. Nejčastěji se řešily návrhy na stanovení výživného, svěření dětí do pěstounské péče a sousedské rozpory.

Čtvrtou nejčastější oblastí, ve které potřebovali klienti pomoc Sociální poradny, byla oblast hledání zaměstnání a pracovně-právních vztahů. Konkrétně se jednalo o pomoc se sepsáním životopisů a motivačních dopisu, výuku hledání nabídek práce na internetu a řešení problémů se zaměstnavatelem.

Celkový nárůst klientů a jejich zakázek se odráží níže v tabulce, která srovnává roky 2010 a 2011.

 

Rok

Počet klientů

Počet konzultací

Kontakty

Intervence

2010

191

452

95

413

2011

370

865

327

671