SOCIÁLNĚ AKTIVIZAČNÍ SLUŽBY PRO RODINY S DĚTMI

Poslání

Sociálně aktivizační služba Horizont podporuje rodiny s nezletilými dětmi, které jsou ohroženy ve svém zdravém vývoji a svou obtížnou životní situaci nemohou samy vyřešit. Sociální službu poskytujeme v Ostravě. 

V čem vám pomůžeme 

Podpoříme vás v samostatném zvládnutí obtížných životních situací v oblastech: 

  • financí (hledání zaměstnání, orientace a vyřízení sociálních dávek, sestavení rozpočtu rodiny, řešení dluhové problematiky), 
  • bydlení (podpora při hledání a udržení bydlení), 
  • lékařské péče (hledání lékařů, podpora při preventivních prohlídkách dětí), 
  • vzdělávání a naplňování volného času dětí (předškolní, školní a mimoškolní vzdělávání), 
  • mezilidských vztahů (komunikace v rodině, v organizacích a institucích), 
  • práv a povinností (rozvoj samostatnosti, práce s informacemi apod.). 

Pro koho tady jsme

  • Pro rodiny s dětmi do 18 let (v rodině by mělo být alespoň jedno dítě do 18 let) v obtížné životní situaci,  
  • těhotné ženy,  
  • rodiče samoživitele, 
  • pěstounské rodiny, 
  • rodiče, jehož dítě je umístěné v dětském domově. 

Kapacita služby

  • Maximální kapacita terénní služby 5 rodin. V době poskytování služby ambulantní formou, je maximální kapacita terénní služby 2 rodiny. Mimo tuto dobu je maximální terénní kapacita 5 rodin.

  • Aktuální kapacita ambulantní služby Škrobálkova 1 rodina.

 Jak to děláme

  • Sociální službu poskytujeme bezplatně.
  • Služba je dobrovolná, o zahájení poskytování služby a jejím ukončení rozhoduje klient.  
  • Uplatňujeme partnerský a individuální přístup.  
  • Dodržujeme mlčenlivost, nesdělujeme osobní a citlivé údaje klientů. 
  • Komunikujeme s klienty srozumitelným způsobem. 
  • Jednáme s klienty spravedlivě a poctivě.

Ambulantní forma služby

Škrobálkova 540/35                                                            

Pondělí:    9:00 – 12:00 /13:00 – 16:00                  

Středa:      9:00 – 12:00                                                                                                                             

Terénní forma služby

Pondělí-čtvrtek:  8:00 – 18:00

Pátek:                 8:00 – 13:00*

*Jindy na základě předchozí domluvy mezi klientem a pracovníkem. Četnost návštěv i jejich délka se odvíjí od individuálních potřeb klientů.

Kontakty

Vedoucí služby

PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ NA KVALITU A ZPŮSOB POSYKTOVÁNÍ SLUŽBY

Klienti a další osoby mají možnost v rámci sociální služby vyjádřit své podněty a stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování služby.

Vymezení pojmů:

Podnět – návrh, doporučení, upozornění klienta nebo jiné osoby na postup nebo změnu vedoucí ke zkvalitnění sociální služby.

Stížnost – vyjádřená nespokojenost ze strany klienta nebo jiné osoby s kvalitou a způsobem poskytování sociální služby, vyžadující dosažení nápravy. Stížnost je chápána jako důležitý zdroj informací o kvalitě poskytované služby.  Není vnímána jako negativní a nežádoucí.

Formy podání stížností

  • Písemně poštou – vhozením dopisu do schránky na adrese
  • Škrobálkova 540/35, Ostrava – Kunčičky, 718 00
  • Holvekova 204/44, Ostrava-Kunčičky, 718 00
  • Ústně, telefonicky, elektronickou poštou pracovníkům SAS: telefon: +420 731 427 965, +420 604 220 397, e-mail: sas.horizont@dchoo.charita.cz.
  • Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou vedoucí sociální služby: jméno, adresa: Iva Janůlková, DiS, Škrobálkova 540/35, Ostrava-Kunčičky, telefon:+420 733 610 287, e-mail: iva.janulkova@dchoo.charita.cz,
  • Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou řediteli DCHOO, jméno a adresa: Mgr. et Mgr. Lukáš Curylo, Kratochvílova 931/3, Ostrava 702 00, tel: 733 741 712,e-mail: lukas.curylo@dchoo.charita.cz

Stížnost může být také podána anonymně.

Postup pro vyřízení stížnosti

Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů od jejího přijetí. V odůvodněných případech může být tato lhůta prodloužena až na 60 dnů, pokud k vyřízení stížnosti není dostatek podkladů. V případě, že dojde k překročení lhůty, informuje vedoucí sociální pracovník (nebo pracovník jím pověřený) klienta o tom, proč se tak stalo a sdělí mu termín, kdy dojde k vyřešení stížnosti. Toto rozhodnutí sdělí pracovník ústní či písemnou formou (nástěnka nebo prostory služby k tomu určené).

Předání informace o vyřešení stížnosti

Informace o vyřízení stížnosti jsou klientovi předány stejným způsobem, jako byla stížnost podána. Pokud byla stížnost podána anonymně, je její vyřízení vyvěšeno na nástěnce novo v prostorách služby, dle místa, kde byla stížnost podávána, a to po dobu 14 dní od jejího vyřízení.

Za informování stěžovatele odpovídá vedoucí sociální pracovník nebo jím pověřený pracovník.

Možnost odvolání při nesouhlasu klienta s vyřešením stížnosti

  • ke zřizovateli: Biskupství ostravsko-opavské, Kostelní náměstí 3172/1, 728 02 Ostrava, tel.: +420 596 116 522, email: kurie@doo.cz
  • k Magistrátu města Ostravy, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Prokešovo náměstí 1803/8, 702 00 Ostrava, tel.: + 420 599 443 801, email: posta@ostrava.cz
  • ke Krajskému Úřadu Moravskoslezského Kraje – Odbor sociálních věcí, 28 října 117, 702 18 Ostrava, tel.:+420 595 622 222,  email: posta@msk.cz
  • k Ministerstvu práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376,128 00 Praha 2, tel.: 950 191 111, email: posta@mpsv.cz

Tato služba je realizována díky finanční podpoře Statutárního města Ostrava Moravskoslezského kraje a díky podpoře městského obvodu Slezská Ostava.

 

logo_cesky [Převedený]

 

SLEZSKÁ