SOCIÁLNĚ AKTIVIZAČNÍ SLUŽBY PRO RODINY S DĚTMI
Poslání
Sociálně aktivizační služba Horizont podporuje rodiny s nezletilými dětmi, které jsou ohroženy ve svém zdravém vývoji a svou obtížnou životní situaci nemohou samy vyřešit. Sociální službu poskytujeme v Ostravě.
V čem vám pomůžeme
Podpoříme vás v samostatném zvládnutí obtížných životních situací v oblastech:
- financí (hledání zaměstnání, orientace a vyřízení sociálních dávek, sestavení rozpočtu rodiny, řešení dluhové problematiky),
- bydlení (podpora při hledání a udržení bydlení),
- lékařské péče (hledání lékařů, podpora při preventivních prohlídkách dětí),
- vzdělávání a naplňování volného času dětí (předškolní, školní a mimoškolní vzdělávání),
- mezilidských vztahů (komunikace v rodině, v organizacích a institucích),
- práv a povinností (rozvoj samostatnosti, práce s informacemi apod.).
Pro koho tady jsme
- Pro rodiny s dětmi do 18 let (v rodině by mělo být alespoň jedno dítě do 18 let) v obtížné životní situaci,
- těhotné ženy,
- rodiče samoživitele,
- pěstounské rodiny,
- rodiče, jehož dítě je umístěné v dětském domově.
Kapacita služby
-
Maximální kapacita terénní služby 5 rodin. V době poskytování služby ambulantní formou, je maximální kapacita terénní služby 2 rodiny. Mimo tuto dobu je maximální terénní kapacita 5 rodin.
- Aktuální kapacita ambulantní služby Škrobálkova 1 rodina.
Jak to děláme
- Sociální službu poskytujeme bezplatně.
- Služba je dobrovolná, o zahájení poskytování služby a jejím ukončení rozhoduje klient.
- Uplatňujeme partnerský a individuální přístup.
- Dodržujeme mlčenlivost, nesdělujeme osobní a citlivé údaje klientů.
- Komunikujeme s klienty srozumitelným způsobem.
- Jednáme s klienty spravedlivě a poctivě.
Ambulantní forma služby
Škrobálkova 540/35
Pondělí: 9:00 – 12:00 /13:00 – 16:00
Středa: 9:00 – 12:00
Terénní forma služby
Pondělí-čtvrtek: 8:00 – 18:00
Pátek: 8:00 – 13:00*
*Jindy na základě předchozí domluvy mezi klientem a pracovníkem. Četnost návštěv i jejich délka se odvíjí od individuálních potřeb klientů.
Kontakty
Vedoucí služby
PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ NA KVALITU A ZPŮSOB POSYKTOVÁNÍ SLUŽBY
Klienti a další osoby mají možnost v rámci sociální služby vyjádřit své podněty a stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování služby.
Vymezení pojmů:
Podnět – návrh, doporučení, upozornění klienta nebo jiné osoby na postup nebo změnu vedoucí ke zkvalitnění sociální služby.
Stížnost – vyjádřená nespokojenost ze strany klienta nebo jiné osoby s kvalitou a způsobem poskytování sociální služby, vyžadující dosažení nápravy. Stížnost je chápána jako důležitý zdroj informací o kvalitě poskytované služby. Není vnímána jako negativní a nežádoucí.
Formy podání stížností
- Písemně poštou – vhozením dopisu do schránky na adrese
- Škrobálkova 540/35, Ostrava – Kunčičky, 718 00
- Holvekova 204/44, Ostrava-Kunčičky, 718 00
- Ústně, telefonicky, elektronickou poštou pracovníkům SAS: telefon: +420 731 427 965, +420 604 220 397, e-mail: sas.horizont@dchoo.charita.cz.
- Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou vedoucí sociální služby: jméno, adresa: Iva Janůlková, DiS, Škrobálkova 540/35, Ostrava-Kunčičky, telefon:+420 733 610 287, e-mail: iva.janulkova@dchoo.charita.cz,
- Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou řediteli DCHOO, jméno a adresa: Mgr. et Mgr. Lukáš Curylo, Kratochvílova 931/3, Ostrava 702 00, tel: 733 741 712,e-mail: lukas.curylo@dchoo.charita.cz
Stížnost může být také podána anonymně.
Postup pro vyřízení stížnosti
Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů od jejího přijetí. V odůvodněných případech může být tato lhůta prodloužena až na 60 dnů, pokud k vyřízení stížnosti není dostatek podkladů. V případě, že dojde k překročení lhůty, informuje vedoucí sociální pracovník (nebo pracovník jím pověřený) klienta o tom, proč se tak stalo a sdělí mu termín, kdy dojde k vyřešení stížnosti. Toto rozhodnutí sdělí pracovník ústní či písemnou formou (nástěnka nebo prostory služby k tomu určené).
Předání informace o vyřešení stížnosti
Informace o vyřízení stížnosti jsou klientovi předány stejným způsobem, jako byla stížnost podána. Pokud byla stížnost podána anonymně, je její vyřízení vyvěšeno na nástěnce novo v prostorách služby, dle místa, kde byla stížnost podávána, a to po dobu 14 dní od jejího vyřízení.
Za informování stěžovatele odpovídá vedoucí sociální pracovník nebo jím pověřený pracovník.
Možnost odvolání při nesouhlasu klienta s vyřešením stížnosti
- k řediteli DCHOO, Kratochvílova 931/3, Ostrava 702 00, tel: 733 741 712, e-mail: lukas.curylo@dchoo.charita.cz
- ke zřizovateli: Biskupství ostravsko-opavské, Kostelní náměstí 3172/1, 728 02 Ostrava, tel.: +420 596 116 522, email: kurie@doo.cz
- k Magistrátu města Ostravy, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Prokešovo náměstí 1803/8, 702 00 Ostrava, tel.: + 420 599 443 801, email: posta@ostrava.cz
- ke Krajskému Úřadu Moravskoslezského Kraje – Odbor sociálních věcí, 28 října 117, 702 18 Ostrava, tel.:+420 595 622 222, email: posta@msk.cz
- k Ministerstvu práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376,128 00 Praha 2, tel.: 950 191 111, email: posta@mpsv.cz
Tato služba je realizována díky finanční podpoře Statutárního města Ostrava Moravskoslezského kraje a díky podpoře městského obvodu Slezská Ostava.

![logo_cesky [Převedený] logo_cesky [Převedený]](/res/archive/079/009146_05_126578.png?seek=1516094986)


