SOCIÁLNĚ AKTIVIZAČNÍ SLUŽBY PRO RODINY S DĚTMI

 

Poslání naší služby

Ve Vesničce soužití, sociálně aktivizačních službách, pomáháme rodinám s dětmi na území města Ostravy, které jsou v nepříznivé sociální situaci a nemohou ji vyřešit vlastními silami. Chceme je podporovat v jejich snaze změnit svou situaci k lepšímu nebo alespoň předcházet jejímu zhoršování a pomoci rodině naučit se zvládat další obtížné situace samostatně.

Pro koho je naše služba

Cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi do 18 let (v rodině by mělo být alespoň jedno dítě do 18 let, nebo rodina očekává narození dítěte) v nepříznivé sociální situaci, bydlící na území města Ostrava.

Sociální služby neposkytujeme rodinám:

- v nichž nejsme schopni komunikovat ani s jedním z dospělých členů rodiny z důvodu duševní nemoci nebo zdravotního znevýhodnění;

- v akutní alkoholové či drogové intoxikaci.

S čím vám můžeme pomoci 

Odstranění či zmírnění nepříznivé sociální situace, jejíž výsledkem je sociální začlenění rodin v oblasti financí, bydlení, lékařské péče, vzdělávání a realizace volnočasových aktivit dětí, mezilidských vztahů, práv a povinností:

  • Rodina má zajištěny příjmy (ze zaměstnání, z dávek státní sociální podpory, z dávek hmotné nouze).
  • Rodina splatila nebo splácí své dluhy, nevytváří nové dluhy.
  • Rodina umí hospodařit se svými příjmy.
  • Rodina se orientuje v podmínkách pro získání vhodného bydlení (trh s byty, kauce, zálohy na energie, domovní řády).
  • Rodina má zajištěno vhodné bydlení a umí si ho udržet.
  • Rodina má přístup k lékařské péči (registrace u praktických lékařů, odborných lékařů).
  • Rodina má potřebné dokumenty k poskytnutí lékařské péče (platné průkazy pojištěnců, rodné listy, očkovací průkazy, lékařské zprávy, žádanky, průkazy plánovaných termínů).
  • Rodina dodržuje zásady lékařské preventivní, akutní a následné péče.
  • Rodina má zajištěno pro děti vzdělávání (předškolní, školní, pro děti se specifickými potřebami).
  • Rodina děti podporuje ve vzdělávání (domácí příprava dětí, pravidelná docházka do předškolních a školních zařízení, dodržování školních řádů).
  • Rodina využívá návazných školských institucí (speciální pedagogická centra, pedagogicko-psychologické poradny, střediska výchovné péče, logopedie, doučování).
  • Rodina podporuje děti v kvalitním trávení volného času (využívá programu středisek volného času, vnímá záliby ve smyslu zájmové činnosti dětí, umí si pro tyto aktivity zajistit finanční zdroje).
  • Členové rodiny umí naplňovat své role a vzájemně je respektují.
  • Rodiče umí vytvářet a udržovat funkční partnerské vztahy.
  • Členové rodiny umí fungovat ve formálních vztazích s institucemi, organizacemi.
  • Členové rodiny mají povědomí o svých právech a povinnostech a osobní odpovědnosti z nich plynoucí.

Cíle dosahujeme prostřednictvím poskytování podpory:

  • Při hledání zaměstnání.
  • Při orientaci a vyřízení sociálních dávek.
  • Při hledání dalších dostupných finančních zdrojů (nadace, sbírky).
  • Při sestavení rozpočtu rodiny.
  • Při řešení dluhové problematiky včetně zprostředkování návazné sociální služby.
  • Při hledání a udržení bydlení.
  • Při hledání lékařů a dodržování podmínek preventivní a následné péče.
  • Při procesu zajišťování předškolního, školního a speciálního vzdělávání.
  • Při vzdělávacím procesu včetně návazných školských institucí.
  • Při hledání volnočasových aktivit pro děti, včetně možných zdrojů financování.
  • Při nácviku komunikace v rodině včetně konfliktních a krizových situací.
  • Při nácviku komunikace v rámci formálních vztahů (instituce, organizace – OSPOD, úřad práce, soud, Policie České republiky apod.).
  • V rozvoji samostatnosti při řešení svých práv, povinností a přijetí osobní odpovědnosti
  • V rozvoji dovedností při získávání informací a práci s nimi

Kde nás najdete?

-  Pobočka MUGLINOV: Vesnička soužití, Betonářská 790/12, 712 00 Ostrava- Muglinov 

-  Pobočka JIH: Plzeňska 2617/6, 700 30 Ostrava- Zábřeh

-  Pobočka PORUBA: Mongolská 1546/2, 708 00 Ostrava- Poruba

Provozní doba terénní služby, kdy pracovnice dochází za Vámi je:

Po-Čt: 9:00 - 12:00  13:00 - 17:00

Pá: 9:00 - 12:00

Provozní doba, kdy Vy můžete dojít za námi:

Pobočka MUGLINOV: St: 9:00 - 12:00

Pobočka ZÁBŘEH: Čt: 9:00-12:00

Pobočka PORUBA: Čt: 9:00-12:00

Kontakty

Vedoucí sociální služby:  PhDr. Iva Janůlková, DiS.

tel.:733 610 287, e-mail: iva.janulkova@dchoo.charita.cz

Pracovník zodpovědný za službu: Mgr. Michaela Weissmann

tel.: 731 625 865, e-mail: michaela.weissmann@dchoo.charita.cz

Kompletní kontakty jsou dostupné v ADRESÁŘI.

 

Kapacita služby

  • Terénní sociální práce: 15 rodin na jednoho terénního pracovníka

Zásady služby

Bezplatnost
Služba je poskytována bezplatně.
 
Diskrétnost
Bez souhlasu klienta nic o něm nesdělujeme nikomu dalšímu
 
Nestrannost
Sledujeme vždy prospěch celé rodiny, nikoho nezvýhodňujeme, nikomu nestraníme.
 
Srozumitelnost
Komunikujeme s rodinou tak, aby nám její členové co nejvíce rozuměli.
 
Respektování
Respektujeme právo klienta na vlastní rozhodnutí v záležitostech jeho života a rodiny.
 
Individuální přístup
Každý člověk je jiný a má jiné potřeby a možnosti, podle toho k němu přistupujeme.
 
Úcta k hodnotě člověka
V každém člověku vnímáme jedinečnou bytost s právem na důstojný život.
 

PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ NA KVALITU A ZPŮSOB POSYKTOVÁNÍ SLUŽBY

Klienti a další osoby mají možnost v rámci sociální služby vyjádřit své podněty a stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování služby.

Vymezení pojmů:

Podnět – návrh, doporučení, upozornění klienta nebo jiné osoby na postup nebo změnu vedoucí ke zkvalitnění sociální služby.

Stížnost – vyjádřená nespokojenost ze strany klienta nebo jiné osoby s kvalitou a způsobem poskytování sociální služby, vyžadující dosažení nápravy. Stížnost je chápána jako důležitý zdroj informací o kvalitě poskytované služby.  Není vnímána jako negativní a nežádoucí.

Formy podání stížností

  • Písemně poštou – vhozením dopisu do schránky na adrese:

Betonářská 790/12, Ostrava-Muglinov, 712 00

Mongolská 1546/2, Ostrava – Poruba, 708 00

Plzeňská 2617/6, Ostrava-Zábřeh, 700 30

  • Ústně, telefonicky, elektronickou poštou pracovníkům SAS: telefon:  +420 731 625 866, +420 739 552 308, e-mail:sas.vs@dchoo.charita.cz.
  • Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou vedoucí sociální služby: jméno, adresa: Iva Janůlková, DiS, Betonářská 790/12, Ostrava Muglinov, telefon:+420 733 610 287, e-mail: iva.janulkova@dchoo.charita.cz,
  • Ústně, písemně poštou nebo elektronickou poštou řediteli DCHOO, jméno a adresa: Mgr. et Mgr. Lukáš Curylo, Kratochvílova 931/3, Ostrava 702 00, tel: 733 741 712, e-mail: lukas.curylo@dchoo.charita.cz

Stížnost může být také podána anonymně.

Postup pro vyřízení stížnosti

Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů od jejího přijetí. V odůvodněných případech může být tato lhůta prodloužena až na 60 dnů, pokud k vyřízení stížnosti není dostatek podkladů. V případě, že dojde k překročení lhůty, informuje vedoucí sociální pracovník (nebo pracovník jím pověřený) klienta o tom, proč se tak stalo a sdělí mu termín, kdy dojde k vyřešení stížnosti. Toto rozhodnutí sdělí pracovník ústní či písemnou formou (nástěnka nebo prostory služby k tomu určené).

Předání informace o vyřešení stížnosti

Informace o vyřízení stížnosti jsou klientovi předány stejným způsobem, jako byla stížnost podána. Pokud byla stížnost podána anonymně, je její vyřízení vyvěšeno na nástěnce novo v prostorách služby, dle místa, kde byla stížnost podávána, a to po dobu 14 dní od jejího vyřízení.

Za informování stěžovatele odpovídá vedoucí sociální pracovník nebo jím pověřený pracovník.

Možnost odvolání při nesouhlasu klienta s vyřešením stížnosti

  • ke zřizovateli: Biskupství ostravsko-opavské, Kostelní náměstí 3172/1, 728 02 Ostrava, tel.: +420 596 116 522, email: kurie@doo.cz
  • k Magistrátu města Ostravy, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Prokešovo náměstí 1803/8, 702 00 Ostrava, tel.: + 420 599 443 801, email: posta@ostrava.cz
  • ke Krajskému Úřadu Moravskoslezského Kraje – Odbor sociálních věcí, 28. října 117, 702 18 Ostrava, tel.:+420 595 622 222, email: posta@msk.cz
  • k Ministerstvu práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376,128 00 Praha 2,, tel.: 950 191 111, email: posta@mpsv.cz

Informace pro uživatele sociální služby o zpracování jeho osobních údajů

Podrobné informace naleznete níže v přiloženém souboru:

Informace o zpracování osobních údajů.

 

Tato služba je realizována díky finanční podpoře Moravskoslezského kraje a Statutárního města Ostrava.

Moravskoslezský kraj                    Ostrava

 

Projekt Rozšíření sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v městském obvodu Ostrava-Jih je financován EU.

logo_CS_Funded_by_the_EU_POS